Hvad betyder upselling og mersalg?

Upselling og mersalg er begge strategier inden for salg, der anvendes i både fysisk detailhandel og digital betaling for at øge omsætningen og maksimere værdien af hver transaktion.

Upselling

Upselling refererer til praksissen med at tilbyde en kunde en dyrere eller mere avanceret version af det produkt, de allerede er interesseret i at købe. Det kan ske ved at præsentere kunden for andre varianter af det samme produkt med ekstra funktioner eller fordele, eller ved at foreslå tilbehør eller tilføjelser, der forbedrer produktoplevelsen. Formålet med upselling er at øge den gennemsnitlige transaktionsværdi ved at få kunden til at bruge mere, end de oprindeligt havde til hensigt.

Mersalg

Mersalg, på den anden side, handler om at tilbyde kunden yderligere produkter eller tjenester ud over det, de oprindeligt kom for at købe. Det kan omfatte relaterede produkter, der supplerer det oprindelige køb, eller ekstra tjenester, der forbedrer kundens samlede oplevelse. Målet med mersalg er at øge den samlede værdi af kundens køb ved at tilføje flere elementer til deres indkøbskurv.


Begge strategier er effektive værktøjer til at øge indtægterne og styrke kundetilfredsheden, da de giver kunderne mulighed for at opdage og købe flere produkter eller tjenester, der opfylder deres behov og ønsker.

Hvem er EasyPOS?

Siden 1983 har vi leveret forretningsløsninger til detailhandel og e-handel. Vi er specialister i at levere kassesystemer, webshop integrationer og økonomi integrationer, som er skræddersyet til vore kunders behov.

Hvorfor vælge EasyPOS?

Brugervenligt og moderne kassesystem

Et brugervenlig og effektivt kassesystem, som dine ekspedienter vil takke dig for at vælge. Ekspedienter vil hurtigere kunne ekspedere kunder, samtidigt er systemet brugervenligt og nemt at anvende for nye medarbejdere. 

Fordelene ved EasyPOS kassesystemet omfatter blandt andet: 

  • Systemet er brugervenligt og nemt at lære.
  • Vareknapper til hurtigere ekspedition af kunder.
  • Effektiv og personlig kundehåndtering (Opret kunder, tilbyd loyalitetsbonus, se tidligere køb fra kunden).
  • Se lagerstatus på tværs af afdelinger direkte i kassen.

Læs mere om EasyPOS kassesystemet →

EasyPOS kassesystem, moderne og brugervenligt kassesystem.

Effektiv og flexibel lagerstyring

Lagerstyring med EasyPOS er bygget til at kunne dække dine behov. Systemet er udviklet med over 40 års erfaring i at effektivisere, optimere og innovere forretninger landet over. Vores lagerstyring er cloudbaseret, så du altid har sikker og nem adgang til dit lager. 

Fordelene ved EasyPOS lagerstyring omfatter blandt andet: 

  • Effektiv variantstyring med mulighed for at kombinere størrelser, farver, længder og andre parametre.
  • Automatiseret vareoprettelse med EasyPOS Smartimport™.
  • Kategoriser dine varer på leverandører og varegrupper. 
  • Læg varer på lager automatisk med Smartimport™.

Læs mere om EasyPOS lagerstyring →

EasyPOS kassesystem, moderne og brugervenligt kassesystem.

Få overblik med salgs- og lagerrapporter

I en moderne butik er det altafgørende at basere alle vigtige beslutninger ud fra et omfattende datagrundlag, dette får du mulighed med ved hjælp af rapporter og statistik fra dit EasyPOS kassesystem.

Fordelene ved EasyPOS salgs- og lagerrapporter omfatter blandt andet: 

  • Få indblik i udviklingen i dine salgstal på leverandører, varer, størrelser, farver og mere.
  • Mulighed for omfattende rapporter over lagerværdi og avancer på dine forskellige leverandører, varer, størrelser, farver og mere.
  •  Sammenlign ekspedienter ud fra dybdegående salgsstatestik.
  • Mulighed for at eksportere data til andre programmer og filformater.
  • Se vigtige nøgletal i realtid, uanset hvor du befinder dig, med vores app.

Læs mere om EasyPOS salgs- og lagerrapporter →

EasyPOS kassesystem, moderne og brugervenligt kassesystem.

Integrationer til EasyPOS

EasyPOS kan integreres med en lang række systemer, som kan hjælpe med at optimere og udvikle jeres forretning. Vi tilbyder også API-dokumentation, så I selv kan bygge jeres egen integration, hvis det ønskes.

Muligheder for integrationer til EasyPOS omfatter blandt andet: 

  • 2 vejs integration til adskillige webshopsystemer.
  • Integration til adskillige regnskabssystemer.
  • Integration til kundeklub med loyaltietsbonus, sms-klub og mailflow.

Læs mere om integrationer til EasyPOS →

Hvad siger vores kunder?

Se for dig selv, hvad vores kunder har at sige om os.

Få et indblik i, hvordan EasyPOS kassesystemet kan gøre din hverdag nemmere og styrke din butiks konkurrenceevne.

Skal vi kontakte dig?​

Udfyld formularen - så kontakter vi dig.

*Ved udfyldning af formularen giver du samtykke til, at vi må kontakte dig samt sende markedsføring og tips og tricks inden for detailhandel.