Salgs- og handelsbetingelser

Sælger:

EasyPOS A/S

Samuel Morses Vej 3

8200 Aarhus N

CVR nr. 21047198

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse i det omfang, de ikke fraviges ved anden skriftlig aftale.

  1. Tilbud og ordrebekræftelse

Sælgers tilbud er kun gældende i 14 dage efter deres datering, medmindre en anden periode er angivet. Et tilbud kan endvidere bortfalde, hvis leveringsbetingelserne ændres fra evt. underleverandørs side.

Køber kan alene påberåbe sig de i den individuelle aftale anførte vilkår. Oplysninger, som Sælger har fremsat mundtligt, på internettet, i brochurer o.l. er således uden relevans for bedømmelsen af leverancen.

En ordre er kun bindende, når den er godkendt af Sælger med en ordrebekræftelse via mail eller brev.

En bindende ordre kan ikke fraviges uden skriftlig aftale herom. Køber er således forpligtet til at aftage de leverancer, der er beskrevet i ordrebekræftelsen – uanset om Køber senere ønsker at modtage et mindre antal. Dette gælder ved køb af maskinel, software eller undervisning.

  1. Priser

Medmindre andet er skriftligt aftalt, er priserne de på leveringsdagen gældende priser. Køber accepterer således, at der kan ske prisjusteringer frem til endelig leverance.

 

  1. Levering

Medmindre andet er skriftligt aftalt, har levering fundet sted på følgende tidspunkter:

  1. Ved hardware er der sket levering ved godkendt installation,
  2. Ved hardware, hvor kunden selv står for installation, er der sket levering når hardware er modtaget.
  3. Ved software er der sket levering når kunden enten har fået fremsendt log-in oplysninger eller har fået tilsendt software på et installerbart medie.
  4. Ved startundervisning anses levering for foretaget på det aftalte tidspunkt for afholdelse af undervisning.

Leveringstiderne er oplyst med forbehold for evt. underleverandørforsinkelse. Anses en underleverandørforsinkelse for sandsynlig, vil Køber omgående blive underrettet med oplysning om forventet nyt leveringstidspunkt.

Ved enhver væsentlig forsinkelse, har Køber ret til at hæve købet. Levering inden for 2 måneder efter det aftalte tidspunkt, anses altid for en uvæsentlig forsinkelse.

Sælger er ikke ansvarlig for et eventuelt tab – hverken direkte eller indirekte – som Køber måtte få på grund af den forsinkede eller manglende leverance.

  1. Udskydelse af levering

Såfremt kunden ikke har sørget for egnede installationsforhold, der medfører at installation ikke kan gennemføres eller selv vælger at udskyde installationsdagen til et senere tidspunkt end aftalt, anses levering at have fundet sted ved det oprindelig aftalte tidspunkt for gennemførelse af installation.

Køber er forpligtet til at betale for afholdelse af en ny installation såfremt den oprindelige dato for levering udskydes.

Såfremt kunden ikke har sørget for egnede forhold, således at startundervisning ikke kan gennemføres eller Køber selv vælger at udskyde startundervisningen til et senere tidspunkt end aftalt, anses levering at have fundet sted ved det oprindelig aftalte tidspunkt for afholdelse af startundervisning.

Køber er forpligtet til at betale for afholdelse af en ny startundervisning, såfremt den oprindelige dato for levering udskydes.

Ved levering af hardware er Sælger berettiget til at levere det bestilte udstyr på det aftalte tidspunkt. Hvis levering ikke er mulig, eller leverancen ikke kan leveres på en behørig måde, er Køber forpligtet til at betale for eventuel opbevaring indtil ny leverance kan finde sted. Køber er forpligtet til at betale for en efterfølgende leverance.

Såfremt Sælger ikke er i stand til at levere rettidigt på grund af fordringshavermora, betragtes levering som gennemført på det oprindelig aftalte tidspunkt for levering.

  1. Fragt, forsikringer mm.

De i tilbuddet anførte priser er ab fabrik (Incoterms 2010) og eksklusive omkostninger til fragt, forsendelse, forsikring, emballage, moms og eventuelle statsafgifter, medmindre andet er aftalt. Ændringer i valutakurser, afgifter, forsikring, fragt og indkøbsomkostninger medfører, at Sælger kan justere priserne.

  1. Betaling

Sælgers betalingsbetingelser er 8 dage fra fakturadato, medmindre andet er aftalt.

Køber er indforstået med, at der ved godkendt ordrebekræftelse, skal betales 1/3 af det samlede beløb. Sælger fremsender faktura. Ved endelig levering skal Køber betale de resterende 2/3 af det samlede beløb.

Betaler Køber ikke i rette tid, og skyldes forsinkelsen ikke Sælgers forhold, er Sælger berettiget til at beregne morarenter fra forfaldsdagen med en rentesats svarende til 1,75 % per påbegyndt måned og til at opkræve betaling for alle fakturerede og leverede varer uanset tidligere aftalte kreditbetingelser.

Manglende betaling efter den fastsatte forfaldsdag vil endvidere kunne medføre, at sagen overgår til inkasso uden yderligere varsel, hvorved der vil kunne påløbe inddrivelsesomkostninger ud over, hvad der er fastsat i bekendtgørelse nr. 601 af 12.07.2002.

  1. Ejendomsforbehold

Sælger beholder ejendomsretten til det solgte, indtil hele købesummen er betalt med tillæg af renter og omkostninger samt eventuelle udgifter vedrørende det solgte, som må være afholdt af Sælger på Købers vegne.

Indtil ejendomsretten er overgået til Køber, skal produkterne forsikres af Køber og opbevares særskilt. Køber forpligter sig til ikke, uden Sælgers samtykke, at flytte, pantsætte, udleje, udlåne eller på anden måde disponere over det solgte, indtil ejendomsretten er overgået til Køber. Køber må heller ikke foretage ændringer på det leverede.

Køber er opmærksom på, at der kan være aftalt særskilte vilkår i forhold til licens m.m.

  1. Mangler

Sælger garanterer, at leveret hardware er i funktionsdygtig stand, og yder 90 dages ombytningsret på defekte moduler. Garantien ydes fra leveringstidspunktet. Garantien omfatter ikke forbrugsmaterialer eller sliddele.

Garantien bortfalder, såfremt Køber selv iværksætter udførelse af garantireparationer, eftersyn og lignende uden Sælgers samtykke. Køber er ligeledes selv ansvarlig for eventuelle omkostninger hermed.

Sælger påtager sig i en periode af 6 på hinanden følgende måneder, efter at levering har fundet sted, uden ugrundet ophold, at foretage omlevering eller reparation efter eget valg, når der foreligger mangler ved leverancen, som skyldes konstruktion, materiale eller fremstilling.

Afhjælpningen omfatter ikke sådanne tilfælde, hvor mangler skyldes, at leverancen ikke er blevet monteret og/eller anvendt i fuld overensstemmelse med Sælgers forskrifter, fejlagtig eller uhensigtsmæssig brug, ændringer eller tekniske indgreb, foretaget uden Sælgers skriftlige samtykke, eller ekstraordinære klimatiske påvirkninger.

Afhjælpning omfatter heller ikke sådanne tilfælde, hvor mangler skyldes, at Købers eksisterende programmel eller maskinel ikke er funktionsdygtigt med den leverede ydelse.

Omkostninger ved montering og afmontering er ikke omfattet af afhjælpningsretten.

Såfremt Køber ønsker at reklamere over eventuelle mangler, skal skriftlig reklamation fremsættes uden ugrundet ophold, efter at manglen er konstateret.

Efter at Sælger har modtaget reklamation om en mangel, som anses for omfattet af denne bestemmelse, vil Sælger uden forsinkelse afhjælpe manglen.

Kan Køber selv udføre afhjælpningen på sin plads, er Sælgers afhjælpningsforpligtelse efter denne bestemmelse opfyldt ved fremsendelse af ny eller repareret del.

Såfremt Sælger får mangelfulde leverancer eller dele tilbagesendt med henblik på omlevering eller reparation, skal Køber, medmindre andet er aftalt, bære omkostningerne og risikoen ved transporten.

Ved fremsendelse til Køber af leverancer eller dele i form af omlevering eller som reparerede dele, foregår transporten, for Købers regning og risiko.

Mangelfulde dele, som er ombyttet i henhold til foranstående, skal stilles til Sælgers disposition.

Sælger har afhjælpningsret for dele af leverancen, som er udskiftet eller repareret, på samme vilkår og under samme forudsætninger som for den oprindelige leverance. Sælgers afhjælpningsforpligtelse gælder dog ikke for nogen del af leverancen ud over 36 måneder efter levering til Køber.

  1. Ansvarsbegrænsninger

Sælger er ikke ansvarlig for mangler eller nedbrud, som skyldes fejl eller forsømmelser hos Sælgers leverandører, eller i øvrigt skyldes leverandørers forhold eller anden tredjepart. I det omfang Sælger har et berettiget krav mod en leverandør eller tredjepart, transporterer Sælger dette krav til Køber, og Køber er forpligtet til at rette sit krav direkte mod leverandøren.

Sælger kan ikke afkræves en samlet erstatning og/eller forholdsmæssigt afslag for manglens eller nedbruddets skadeforvoldelse på leverancen, der overstiger Købers samlede betaling for genstanden /ydelser.

Sælger er ikke ansvarlig for indirekte tab, følgeskader, driftstab, tab af data og omkostninger til disses retablering og tab af fortjeneste, uanset om dette skyldes simpel eller grov uagtsomhed. I det omfang Sælger måtte blive pålagt ansvar over for tredjemand, er Køber forpligtet til at holde Sælger skadesløs i det omfang, et sådant ansvar rækker ud over de ovenfor fastsatte grænser. Køber er pligtig at lade sig sagsøge ved samme domstol, som behandler erstatningskrav imod Sælger i anledning af skade, som påstås forvoldt af en fejl ved en af Sælgers leverancer.

Sælger har produktansvar over for leverancens skadeforvoldelse på personer og tab af forsørger i henhold til den til enhver tid gældende ufravigelige lovgivning herom. Herudover påtager Sælger sig intet produktansvar.

  1. Reklamation/forældelse

Køber har ved modtagelsen af leverancen en undersøgelsespligt og skal reklamere straks, hvis der konstateres mangler, ellers mister køber sine rettigheder. Er det en skjult mange eller en mangel i et modul, som Køber kun benytter periodevis, skal reklamation dog ske inden to år.

Ethvert krav mellem Køber og Sælger forældes efter to år. Forældelsesfristen løber fra en af parterne kunne eller burde have gjort kravet gældende.

  1. Ansvarsfrihed – force majeure

Følgende omstændigheder medfører ansvarsfrihed, når de indtræffer efter aftalens indgåelse og forhindrer dens opfyldelse:

Arbejdskonflikter, strejker, lockout og enhver anden omstændighed som parterne ikke har været herrer over, såsom brand, krig, uforudsete militærindkaldelser af tilsvarende omfang, sabotagehandlinger, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, restriktioner af drivkraftmidler, epidemier og mangler ved leverancer fra underleverandører, eller forsinkelse med sådanne leverancer, som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder.

Den part, som ønsker at påberåbe sig nogen af de nævnte omstændigheder, skal uden ugrundet ophold skriftligt underrette den anden part om begivenhedens opståen og ophør.

Begge parter er berettigede til, ved skriftlig meddelelse til den anden, at hæve aftalen, når dens opfyldelse inden for en rimelig tid bliver umulig på grund af nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder.

  1. Generelt

Vedhæftede licensbetingelser er en integreret del af nærværende salg- og leveringsbetingelser. Køber er således indforstået med, at der ved accept af nærværende aftale, ligeledes indtrædes i Sælgers licensbetingelser.

Startundervisning har alene til formål at indføre brugeren i de mest nødvendige rutiner, således at systemet kan benyttes ved almindeligt dagligt brug. Såfremt der skal ske grundig introduktion eller komplet undervisning i brug af det leverede hardware, software og lignende skal Køber betale særskilt herfor.

Yderligere konsulentbistand, der ikke er nævnt i nærværende betingelser eller aftale i øvrigt, skal betales særskilt.

 

  1. Afgørelse af tvister

Uoverensstemmelser mellem parterne, som ikke kan afgøres ved almindelig forhandling, herunder uoverensstemmelser om aftalens fortolkning, afgøres efter dansk ret ved Retten i Næstved eller ved Sælgers hjemting.

Generelle licensbetingelser vedrørende EasyPOS-programmel

Licensgiver:

EasyPOS A/S

Samuel Morses Vej 3

8200 Aarhus N

CVR nr. 21047198

Disse generelle licensbetingelser finder anvendelse i det omfang, de ikke fraviges ved anden skriftlig aftale.

Licensgiver giver licensbruger ret til at benytte EasyPOS-programmel på følgende betingelser:

  1. Brugsret

Licensbruger får alene overdraget en brugsret til licensgivers programmel, hvorfor licensbruger ikke er berettiget til at overdrage brugsretten.

Brugsretten gælder for det antal klienter / maskiner, der er indgået aftale om. Anden eller yderligere anvendelse kan kun ske efter skriftlig aftale med licensgiver.

Licens dækker en brugsret til et standardprogrammel, som er leveret fra licensgivers side, og med de funktioner, som fremgår af de specifikationer, der er tilknyttet det enkelte programmel.

  1. Opdateringer / support

Licensgiver er alene forpligtet til at frigive programopdateringer, såfremt at disse skal modvirke nedbrud eller manglende funktionalitet. Licensgiver er ikke forpligtet til at udvikle yderligere programopdateringer. Såfremt at licensbruger vil have udviklet en programopdatering med et specifikt formål, kræves der særskilt aftale samt betaling herfor.

Licensgiver yder ingen form for telefonisk, fjern eller on site support medmindre andet er aftalt.

  1. Betaling

Aftale omkring betaling af brugsretten følger nærmere aftale, og reguleres således ikke af de generelle licensbetingelser.

  1. Ophavsrettigheder

Licensbrugeren får alene overdraget en brugsret til EasyPOS-programmel. Ophavsretten tilhører således stadig licensgiver, og skal tilbageleveres når brugsretten ophører.

Ophavsretten omfatter ligeledes alle elementer af kildekoden – herunder teknikker, algoritmer og processer, der er indeholdt i programmet.

Licensbrugeren må ikke kopiere eller på anden vis mangfoldiggøre det af licensgivers ejede programmel.

Det er tilladt for licensbrugeren at foretage nødvendige sikkerhedskopier.

Licensbrugeren vedkender at være underlagt ophavsretsloven samt varemærkeloven. 

 

  1. Overtrædelse af licensbetingelserne

Ved overtrædelse af licensbetingelserne, vil licensbrugeren være erstatningsansvarlig overfor licensgiver. Overtrædelse af licensbetingelserne vil ligeledes blive betragtet som en væsentlig misligholdelse af kontrakten.

Licensbrugeren accepterer herved, at der ved overtrædelse af licensbetingelserne skal ske tilbagelevering af brugsretten samt stoppe med at benytte det licensbelagte programmel.

Hjemmesider og Webshops

Alle omkostninger til 3. part afholdes af kunden selv. (Eksempelvis Shopify, Elementor, domæner, hosting, plugins eller temaer.)

Domæner til Shopify webshops skal købes gennem Shopify partner.
Fremgår af https://help.shopify.com/da/manual/domains/add-a-domain/connecting-domains/connect-domain-automatic Fremgangsmåde > 5.

Alt tekst og billedmateriale leveres af kunden hvis ikke andet aftales og skriftligt underskrives af begge parter.

Aftalen inkluderer ikke
Oprettelse af produkter eller blogposts, Integrationer, Andre af EasyPOS A/S ydelser, produkter eller licenser, Udviklingstimer ud over hvad der fremgår i pakkerne, bliver faktureret ekstra. Jf. Timepris.

De opstillede pakker på webshops og websites (hjemmesider) er beregnet ud fra en timepris på 1.150 danske kroner pr. time. Overstiger forbruget af timer det estimerede antal timer, vil de ekstra timer blive faktureret jf. timepris.

Alle ovenstående salgs og handelsbetingelser er også gældende for webshops og websites solgt af EasyPOS A/S.

Handelsbetingelser hos EasyPOS A/S

Generelle oplysninger

EasyPOS A/S

Samuel Morses Vej 3

8200 Aarhus N

CVR nr.: 21 04 71 98

Telefon: 66 15 46 00

Email: [email protected]

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Priser

Hos EasyPOS A/S tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

EasyPOS A/S modtager i tilfælde af salg til andre virksomheder betaling med faktura. Du vil først blive faktureret, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og ekskl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering

EasyPOS A/S tilstræber at afsende ordre indenfor to hverdage.
Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med Post Nord eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Dine varer forventes at blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret

Der gives reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. EasyPOS A/S vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

EasyPOS A/S

Samuel Morses Vej 3

8200 Aarhus N

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected]. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:

EasyPOS A/S

Samuel Morses Vej 3

8200 Aarhus N

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returnering af udlejede varer

Returnering

Du skal sende dine udlejede varer tilbage rettidigt, så vi
modtager varerne inden udløb af lejeperioden. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af udlejede varer. Ved returnering er du ansvarlig for, at varerne er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden form for identifikation.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Vi modtager kun pakker sendt direkte til vores adresse.

Varernes stand ved returnering

Du hæfter for eventuel forringelse af varernes værdi. 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for EasyPOS A/S. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: [email protected]

Support- og licensaftaler

Telefon hotline

I.Telefon hotline aftale for EasyPOS-Programmer

Telefon hotline på EasyPOS-Systemer:

EasyPOS – afviklet på 1 PC i hver butik.

Prisen er baseret på henvendelse primært gennem én person hos brugeren.

Telefon hotline aftalen gælder fra installationsdagen.

Telefon hotline aftalen dækker:

  1. Telefonisk assistance i rimeligt omfang vedrørende EasyPOS-Programmers anvendelse og muligheder.
  2. I det omfang det er EasyPOS muligt, hjælp til korrektion af opståede fejl, der er forårsaget af fejl i EasyPOS-Programmereller datafejl forårsaget af maskinfejl.
  3. Vejledning i afhjælpning af fejl, der er forårsaget af fejlbetjeningsfejl m.m.
  4. Fejlfinding på den af EasyPOS leverede hardware

Serviceaften dækker ikke:

  1. Opdateringer/ændringer af EASYPOS-Programmer.
  2. Assistance til andre end ovennævnte programmer, herunder styresystemer.
  3. Assistance og rådgivning vedrørende bogholderimæssige, regnskabsmæssige og økonomiske forhold.
  4. Selve afhjælpningen af fejl forårsaget af forkert eller uhensigtsmæssig anvendelse af programmer og maskinel.
  5. Afhjælpning af fejl forårsaget af udefra kommende årsager, såsom strømafbrydelse, lynnedslag m.m.
  6. Assistance til fejl forårsaget af andre programmer, efterfølgende installationer af andre programmer og andet hardware.

Telefon hotline aftalen er ikke ment som undervisning i systemerne, hertil skal der aftales separat undervisning.

Al service udføres indenfor normal arbejdstid (mellem kl. 8.30 og kl. 16.30 fredag dog 8.30 til 16.00) på hverdage. Ønskes arbejdet udført på andre tidspunkter, betales ekstra herfor i henhold til de til enhver tid gældende priser herfor.

Kunden er forpligtet til at sikre EASYPOSs personale fri og uhindret adgang til udstyret ved tilkald, og kunden skal om fornødent stille maskintid vederlagsfrit til rådighed.

Der må ikke uden EASYPOSs samtykke udføres vedligeholdelse eller reparationsarbejde eller ændringer i softwaren af andre end EASYPOS.

Serviceaftalen forudsætter, at programmet afvikles på udstyr, der til stadighed er godkendt af EASYPOS.

EASYPOS kan ikke under nogen omstændigheder – herunder uagtsomhed – gøres ansvarlig overfor brugeren for indirekte skade eller følgevirkninger (herunder driftstab, avancetab, tabte data eller deres retablering, tab af goodwill eller andre indirekte tab) i forbindelse med anvendelse af programmerne. Heller ikke hvis dette skyldes programfejl eller vejledningsfejl, med eventuel medfølgende maskinstop og påfølgende reparationstid.

Licens og opdatering

II.Licens- og softwareopdateringsaftale for EasyPOS-Programmer

Licens- og opdateringsaftalen kan ikke opsiges af brugeren, så længe denne benytter EasyPOS. Opsigelsesvarsel er 3 måneder. Aftalen kan ikke opsiges af brugeren i løbet af første år.

EASYPOS kan til enhver tid opsige aftalen med 3 måneders varsel.

Licens- og opdateringsaftalen gælder fra installationsdagen.

Licens- og opdateringsaftalen dækker:

De generelle opdateringer af EasyPOS, der løbende foretages af EASYPOS.

Den løbende brugsret til EasyPOS programmerne.

Prisen dækker udviklingsomkostninger i forbindelse med den løbende udvikling af EasyPOS. De nyudviklede programmer stilles vederlagsfrit til rådighed for brugeren.

EASYPOS frigiver opdateringerne til brugeren med passende terminer, efterhånden som udviklingen færdiggøres.

Brugeren skal selv indhente opdateringerne fra EASYPOSs hjemmeside, og skal selv indlægge og gennemføre opdateringen i henhold til den udleverede vejledning.

For brugere, der hoster dataene hos EasyPOS, foretager EasyPOS ovenstående arbejde.

Assistance i forbindelse med opdateringens indlæggelse og eventuelle konvertering er ikke inkluderet.

Undtagelsesvis kan det aftales, at opdateringer fremsendes pr. post på et passende medie, f.eks CD-ROM. Omkostninger i forbindelse hermed betales af brugeren.

Opdateringsaftalen dækker ikke:

Ændringer af programmerne ud over de af aftalen omfattede opdateringer.

Erstatning for skadelidte originalprogrammer.

Der må ikke uden EASYPOSs samtykke udføres vedligeholdelse eller reparationsarbejde eller ændringer i softwaren af andre end EASYPOS.

Opdateringsaftalen forudsætter, at det anvendte udstyr er godkendt af EASYPOS til brug sammen med EasyPOS samt at udstyret til stadighed er placeret på et af EASYPOS godkendt installationssted.

EASYPOS kan ikke under nogen omstændigheder – herunder uagtsomhed – gøres ansvarlig overfor brugeren for indirekte skade eller følgevirkninger (herunder driftstab, avancetab, tabte data eller deres retablering, tab af goodwill eller andre indirekte tab) i forbindelse med anvendelse af programmerne. Heller ikke hvis dette skyldes programfejl eller vejledningsfejl, med eventuel medfølgende maskinstop og påfølgende reparationstid.

Hosting

III. Leje og driftsaftale (Hosting)

1.
Disse vilkår gælder aftaler om abonnement på leje af nødvendigt hardware til fjernbetjening af de under pkt. 2. anførte softwareprodukter, leje af de hos EASYPOS nødvendige internetforbindelser samt for drift af/ tilsyn med hardware og internetforbindelse. Driftsaftalen omfatter også backupprocedurer, backupmedier og reparation af EASYPOSs hardware.

Aftalen indgås mellem den på sidste side anførte EASYPOS og bruger.

2.

De softwareprodukter, hvis drift er omfattet af lejeaftalen er:

EasyPOS EasyPOS, beregnet til afvikling af brugerens butiksdatabase.

Brugeren har erhvervet ret til det antal opkoblinger, der er angivet sidst i aftalen.

3.

EASYPOS påtager sig pligten til tilsyn, drift og vedligeholdelse af det til aftalen knyttede udstyr. EASYPOSs drifts- og vedligeholdelsespligt omfatter ikke internetlinien, idet EASYPOS er uden indflydelse herpå.

Til drift af udstyret hører eventuelt opdatering af softwareprodukter og lignende tilknyttet det af aftalen omfattede udstyr.

Ovennævnte pligter udøves af EASYPOS kun i dennes normale åbningstid, med mindre anden skriftlig aftale herom foreligger.

4.

EASYPOS afhjælper fejl i det lejede hurtigst muligt. Fejlafhjælpningen sker i almindelighed i EASYPOSs normale åbningstid (mellem kl. 8.30 og kl. 16.30 fredag dog 8.30 til 16.00) på hverdage, dog tilstræber EASYPOS, at systemerne så vidt muligt er tilgængelige 24 timer i døgnet.

EASYPOS er berettiget til at afbryde driften udenfor brugers butikkers åbningstid, når vedligeholdelse eller andre tekniske forhold gør dette nødvendigt. I tilfælde hvor sådan vedligeholdelse kan planlægges, vil bruger blive underrettet om afbrydelsen så tidligt som muligt.

Hvis fejlretning/fejlsøgning m.m. kræver adgang til brugers udstyr/installationer, skal bruger sikre EASYPOSs adgang til dette, ligesom bruger er forpligtiget til i nødvendigt omfang at medvirke hertil.

5.

Brugeren skal til enhver tid holde EASYPOS underrettet om opkoblingsstederne, postadresser, e-mailadresser, IP-adresser, antal klienter (samlet og hvert fysisk sted) m.m.

Brugeren er i enhver henseende selv ansvarlig for sin egen ”ende” af opkoblingen, bl. a. for sin egen internetopkobling samt hardware og software, som benyttes i forbindelse hermed.

Bruger har selv ansvaret for evt. uvedkommendes adgang til systemet

6.

Produkter og tjenester omfattet af aftalen må kun benyttes til lovlige formål og må på ingen måde krænke tredjemands rettigheder.

Brugeren har ansvaret for at det udlejede kun benyttes til det aftalte formål samt at brugeren eller dennes brugere ikke udøver uberettiget adgang til andre systemer/data tilknyttet EASYPOSs udstyr.

Såfremt brugers aktiviteter forårsager urimelig belastning af EASYPOSs net eller dertil knyttede IT-systemer eller på anden måde truer EASYPOSs nets funktioner, skal EASYPOS underrette bruger om sådanne forhold.

Bliver EASYPOS gjort opmærksom på, at bruger udøver nogen form for ulovlige aktiviteter, vil EASYPOS være berettiget til at tage bruger ud af drift med omgående virkning mod samtidig underretning af bruger.

EASYPOS forbeholder sig ret til at ophæve aftalen uden varsel i tilfælde af brugers ulovlige handlinger.

7.

EASYPOSs personale har ubetinget tavshedspligt med hensyn til oplysninger vedrørende brugers forhold, som de får kendskab til i forbindelse med opfyldelsen af denne aftale.

EASYPOS er berettiget til at nævne kunden som reference på de vilkår, der fremgår af Aftalens pkt. 7.1.

8.

Parterne er erstatningspligtige i henhold til dansk rets almindelige erstatningsregler for tab som følge af handlinger eller undladelser forårsaget af parterne.

Parterne er uden ansvar for tab, ulempe, direkte skade, indirekte skade eller følgeskade, herunder tab af forventet avance, tab af data eller deres reetablering, tab af informationer, tab af goodwill, tab i forbindelse med tekniske nedbrud, uvedkommendes adgang, fejlagtig opsætning eller anden lignende følgeskade i forbindelse med anvendelsen af systemet eller tab som følge af manglende funktioner i systemet, uanset om parterne har været underrettet om muligheden for sådanne tab, og uanset om parterne kan bebrejdes tabet på baggrund af udvist uagtsomhed eller lignende.

Bruger har selv ansvaret for rigtigheden af de informationer, som overføres ved anvendelsen af systemet.

Parterne er ikke ansvarlig for tab, det skyldes force majeure, herunder lovforskrifter eller lignende, svigtende strømforsyninger, svigtende telekommunikation, brand, røgskade, lynnedslag, eksplosion, vandskade, krig, hærværk, indbrud, terror, sabotage, strejke, lockout, boykot eller blokade. Dette gælder selv om parterne selv er part i konflikten.

9.

Alle priser er ekskl. moms. I priserne er inkluderet de på aftaletidspunktet gældende skatter og afgifter. Ved en eventuel ændring af de indeholdte afgifter eller ved pålæggelse af andre/nye afgifter forbeholder EASYPOS sig ret til at regulere priserne i overensstemmelse hermed.

10.

Opkrævningen af de løbende udgifter sker ved udsendelse af regning ved hver betalingstermins begyndelse.

Betalingen skal ske ved hjælp af en betalingsservice, således at beløbene overføres automatisk til EASYPOS med faste terminer, uafhængigt af de fremsendte regninger.

Ved forsinket betaling er EASYPOS berettiget til at opkræve morarenter samt opkrævningsgebyr ved betalingspåmindelser.

Etableringsafgiften betales ved lejeaftalen begyndelse.

Udebliver betaling mere end 14 dage, er EASYPOS berettiget til at anse aftalen for væsentligt misligholdt.

11.

Såfremt en part væsentligt misligholder aftalen, eller træder i konkurs, likvidation eller betalingsstandsning kan den anden part med øjeblikkelig virkning hæve aftalen.

EASYPOS er berettiget til at sætte bruger ud af drift med øjeblikkelig virkning.

Brugers tilsidesættelse af sine forpligtelser ifølge denne aftale, herunder manglende betaling, anses for væsentlig misligholdelse.

12.

Aftalen er uopsigelig for begge parter i den periode, der er aftalt. Herefter kan aftalen opsiges med 3 måneders varsel til et kvartals begyndelse.

13.

Bruger kan kun med EASYPOSs skriftlige samtykke overdrage abonnementsaftalen til en tredjepart. EASYPOS kan i den forbindelse evt. kræve, at bruger stiller sikkerhed for den nye brugers betalinger. Ydelser/ændringer som er nødvendige i forbindelse hermed skal betales af bruger umiddelbart efter overdragelsen.

14.

14.1     Kontrakten er undergivet dansk ret.

14.2     Såfremt der opstår en uoverensstemmelse mellem Parterne i forbindelse med Kontrakten, skal Parterne med en positiv, samarbejdende og ansvarlig holdning søge at indlede forhandlinger med henblik på at løse tvisten.

14.3     Hvis enighed ikke kan opnås vedforhandling, skal tvisten på begæring fra en Part søges løst ved mediation ledet af en af Parterne i fællesskab udpeget mediator. Hvis Parterne ikke inden fem arbejdsdage, efter at en af Parterne har begæret tvisten løst ved mediation, har opnået enighed om valg af mediator, kan enhver af Parterne anmode Danske IT-advokater (DITA) om at udpege en mediator. Mediation gennemføres i givet fald i overensstemmelse med Danske IT-advokaters mediationsprocedure.

14.4     Hvis enighed ikke kan opnås ved mediation, kan hver af Parterne indbringe tvisten til endelig afgørelse ved voldgift

14.4.1 Såfremt der er tale om en tvist, hvor værdien for hver af Parterne ikke overstiger 1mio. kr., afgøres tvisten ved voldgift efter “Regler om forenklet voldgiftsproces ved Det Danske Voldgiftsinstitut”.

Voldgiftsretten udpeges af Voldgiftsinstituttet i overensstemmelse med “Regler om forenklet voldgiftsproces ved Det Danske Voldgiftsinstitut”. Voldgiftsdommeren udpeges af Det Danske Voldgiftsinstitut. Parterne kan senest samtidig med udløbet af fristen for indklagedes svar i fællesskab bringe en voldgiftsdommer i forslag. Parterne er enige om i fællesskab at søge at udpege en voldgiftsdommer efter indhentet indstilling fra Danske IT-advokater (DITA).

14.4.2 Såfremt der er tale om en tvist, hvor værdien for hver af Parterne overstiger 1mio. kr., afgøres tvisten ved voldgift efter “Regler for behandling af voldgiftssager ved Det Danske Voldgiftsinstitut”.

Voldgiftsretten udpeges af Voldgiftsinstituttet i overensstemmelse med “Regler for behandling af voldgiftssager ved Det Danske Voldgiftsinstitut”. Når tvisten skal afgøres af tre voldgiftsdommere, kan klageren i sit klageskrift komme med forslag til sin voldgiftsdommer. Indklagede kan i sit svar komme med forslag til sin voldgiftsdommer. Den tredje voldgiftsdommer, der er voldgiftsrettens formand, bringes i forslag af Det Danske Voldgiftsinstitut, medmindre Parterne inden udløb af fristen for indklagedes svar i fællesskab foreslår en formand. Parterne er enige om i fællesskab at søge at udpege en formand efter indhentet indstilling fra Danske IT-advokater (DITA).

14.5     Voldgiftsretten skal have sæde i København.

14.6     Hele tvistens behandling ved voldgift er fortrolig, herunder parternes indlæg, indholdet af bilag, skønserklæringer, forløbet af forhandlingen og voldgiftsrettens kendelse.

  1. Variable bestemmelser.

Brugeren har erhvervet ret til et maksimalt antal opkoblinger på: 1 datasæt

Det maksimale antal samtidige opkoblinger er som udgangspunkt 1 klient per butik. Bruger kan erhverve yderligere licenser mod betaling af de i separat tilbud fastsatte priser.

Fremtidige ændringer i antal opkoblinger reguleres løbende.

IV.Generelle betingelser

Aftalen indgås for en 1-årig periode.

Den kan opsiges med 3 måneders varsel til udløbet af en periode. Efter et års forløb ændres periodelængden til 3 måneder. Såfremt aftalen ikke opsiges, forlænges den automatisk med en ny periode.

EASYPOSs rettigheder og pligter i henhold til denne aftale kan efter skriftlig godkendelse fra bruger overdrages til tredjemand. Brugers kan nægte at give samtykke til en overdragelse, såfremt EASYPOS ikke kan dokumentere, at erhverver har den fornødne økonomiske styrke og tekniske ekspertise til at opfylde sine pligter overfor bruger efter denne aftale. EASYPOS er berettiget til at overdrage sine rettigheder og pligter i henhold til denne aftale som led i koncerninterne overdragelser, hvor samtlige Supportaftaler med EASYPOSs brugere indgår.

Bruger kan kun efter skriftlig godkendelse fra EASYPOS overdrage aftalen til tredjemand. Bruger har dog ret til at overdrage sine rettigheder og forpligtelser i henhold til denne aftale internt, som led i ændringer i brugers organisation.

Overdragelsesvarsel er 1 måned.

Første betalingstermin er slutningen af måneden, hvori installationen er sket. Herefter den 1. i hvert kvartal for 3 måneder.

Serviceafgiften, der er excl. moms og andre offentlige afgifter, faktureres hvert kvartal forud for 3 måneder. Service for en del af et kvartal faktureres forholdsmæssigt. Betalingsbetingelserne er netto kontant. Ved for sen betaling beregnes månedlig rente efter EASYPOSs til enhver tid gældende sats.

Skal vi kontakte dig?​

Udfyld formularen - så kontakter vi dig.

*Ved udfyldning af formularen giver du samtykke til, at vi må kontakte dig samt sende markedsføring og tips og tricks inden for detailhandel.